Snötäckta trädtoppar och junisol

Uppvaknande i en vit värld. Tydligen snöade det hela eftermiddagen igår, vilket jag inte uppfattade då jag låg sovandes. Pappa kom med frukost på sängen och sedan bar det snabbt iväg till stallet- för ovanlighetens skull vankades söndagshoppning, vilket var ett trevligt sätt att avsluta helgen. Föga förvånansvärt somnade jag igen när vi kom hem, och den senaste timmen har ägnats åt att ögna igenom sommarens härliga bilder. Åh vad jag behöver värme.
Juni inleddes med sommarlov och starten på mitt vuxna liv, som började med en inte så vuxen eller mogen fest, och Pixies hade en fantastisk konsert på Gröna Lund. Några dagar senare klarade jag körprovet och fick mitt körkort! Dagarna kändes för korta för att hinnas med, och tillvaron var sådär behaglig som den är i sommarsolen. På Kentfest drack jag min första lagliga öl och var euforiskt lycklig tillsammans med Cornelia och Siri. 
 
Midsommarafton var mysigt lugn, monopolspelande och filmkväll tillsammans med Diana, Ivana och Cornelia passade perfekt som uppvilande inför äventyret som väntade. Några dagar senare åkte jag och Cornelia nämnligen mot sydligare breddgrader- hela vägen till Norrköping, där en vecka av festivallivets snusk väntade oss. Det är svårt att ens beskriva veckan med några få ord- livrädda bevittnade vi blixtnedslag, leriga dansade vi till Veronika Maggio och jävligt lyckliga hällde vi i oss kall ravioli för att pengarna var slut. Blandade känslor men överlag en fin och "normal" festivalupplevelse. 
Allmänt | |
Upp