Om tid och undanflykter från verkligeheten

Måndag. Rullgardinerna är fortfarande neddragna för jag hör hur det rasslar utanför fönstret och kan inte förmå mig att undersöka väderförhållandena. Min intuition menar att det är ruskväder och att slippa vara medveten om detta några minuter till gör mig mer gott än ont tror jag. 
 
Helgen kom och försvann, och många gånger har jag funderat kring tidens relativitet. Filmen Interstellar som jag såg i lördags var otroligt bra, men också jobbig. Och tiden. Den är så svår att greppa, det skrämmer mig att fundera kring tidens relativitet. Hur den ibland flyger fram och annars går så fruktansvärt långsamt, hur tiden i rymden inte är densamma som här på jorden. Tiden har inte varit min vän denna helg, jag hade behövt minst ett dygn till för att vila inför en tuff skolvecka. 
 
                                                                                                   
3 instagrambilder från veckan. Förra helgen spenderades mest i solskenet, i måndags klippte Ivana mitt hår och igår såg jag och Mira Askungen på bio, och jag spillde ut chipsen innan filmen ens börjat. 
Allmänt | |
Upp